FőoldalRólunkFacebookInstagram
Szilvásvárad
2012. 08. 25. • Esemény
Olvasási idő: < 1 perc

Folytattuk a tavalyi körutat, amiben a magyarországi méneseket látogatjuk meg. Ezúttal Szilvásváradra mentünk, ahol is a lipicaiakat tenyésztik.

Szerdán elmentünk Egerbe, megnéztük a híres várat, én megnéztem még a panoptikumot. A várnézés után lementünk a főtérre, ahol egy kis városnéző turistabusszal lementünk a Szépasszony-völgybe. Ott voltunk fél óráig, majd jöttünk vissza. Jó volt. Átmentünk Egerszalókra strandolni, majd mentünk Szilvásváradra, megkerestük a helyünket és eltettük magunkat másnapra.

Csütörtökön reggel felszálltunk az erdei kisvasútra és leutaztunk a Szalajka-völgybe. Körbenéztünk, megnéztük az ottani kiállítást (hogy vágták ki a fát anno), majd gyalog jöttünk vissza (5km), de közben megálltunk ebédelni. Délután elmentem apuval a nem messze levő Állami Ménesgazdaság-házba (nem tudom, mi az), körbesétáltuk. Aztán felsétáltunk a ménistállóba, megnéztük a Lovas múzeumot, meg megnéztük a ménes legöregebb lovát. Utána átmentünk a tenyésztelepre, ott először megnéztük a kocsi múzeumot, mivel majdnem zárásra értünk be. Múzeumlátogatás után megnéztük a kancákat, meg a pár napos-hetes-hónapos csikókat és mentünk vissza.

Később még megnéztük a csikótelepet. Jó nagy helyük van, és dimbes-dombos, mégpedig azért, hogy ezáltal eddzék a lovakat. Este még ettünk a helyi Lovas Étteremben, majd elmentünk vissza a motelba.

Pénteken pedig reggel indultunk haza.